Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /customers/7/6/1/brandangel.nl/httpd.www/wp-includes/post-template.php on line 284
 In Blog, Evenement

Het is mijn missie om organisaties te helpen bij het vinden van hun altijd aanwezige, maar vaak niet zichtbare, merkhalo. Zodat ze gaan stralen met hun unieke en authentieke kwaliteiten. Daarom stoort het mij zo dat veel communicatie-uitingen van merken zo nep zijn. Heb je bijvoorbeeld al de laatste commercial gezien vanVisa? Wil je je hand opsteken als je ooit bananen in de jungle hebben betaald met een creditcard?!!

Een uitnodiging om het anders te doen…

Waarom is het laten zien van waargebeurde verhalen, met eigen mensen van de organisatie en echte klanten zo moeilijk? Het valt me ook op dat hoe ‘mooier’ een commercial gemaakt is, hoe ‘nepper’ het overkomt. Het staat dan figuurlijk verder af van de realiteit. Hierdoor wordt het gat tussen wat je kan als klant verwacht van een merk en wat je daadwerkelijk krijgt nog groter. Het risico hiervan is dat de kans op teleurgestelde nieuwe klanten groot is en dat bestaande klanten en medewerkers zich niet herkennen in de uitingen.

Aan de andere kant is het laten zien van ‘de werkelijkheid’ ook weerbarstig. Zo is het gebruik van eigen medewerkers en klanten in communicatie-uitingen ook niet gemakkelijk. Dit bewijst de tenenkrommend slechte commercial van Carglass helaas maar al te goed. Graag zou ik je willen uitnodigen om mee te denken over een nieuwe manier van communicatie-uitingen ontwikkelen.

#keepitreal

Een nieuwe manier van communiceren die echter is. Die meer recht doet aan de schoonheid van wat er al is, in plaats van hoe het in de ideale situatie eruit zou moeten zien. Ik noem deze manier: Keep it real. Op de site www.urbandictionary.com staat de volgende betekenis: “Staying true to yourself, your faith, your life and constantly seeking the truth.” Kortom; #keepitreal.

Brand Forum: 10 september

Dit thema staat centraal tijdens het Brand Forum op 10 september 2015. Een interactieve avond met creatieve geesten uit de communicatiewereld – waarbij ik zowel opdrachtgevers alsook mensen van communicatiebureau ’s en freelancers uitnodig om hun mening te delen. We bespreken vragen zoals:

  1. Hoe kan je als merk authentieker en unieker communiceren?
  2. Zou je een communicatiestijl kunnen ontwikkelen die minder gepolijst is, maar wel leuk/interessant/spannend/boeiend is om naar te kijken?
  3. Hoe zou je als merk veel meer de touwtjes in eigen handen kunnen nemen bij het bedenken en uitvoeren van je communicatie-uitingen?

We starten om 15.00 uur en eindigen het forum om 18.00 uur. Daarna is er nog de mogelijkheid om na te praten onder het genot van een drankje.

De locatie is op het kantoor van The Valley, een full service online communicatiebureau. Het adres is de Entree 230 in Amsterdam Zuid Oost (vlak naast de Villa Arena). Als je interesse hebt om mee te praten, denken en doen, laat het me dan weten hieronder, meld je aan op het evenement op Facebook of stuur een mail naar me (engel@brandangel.nl).

Geïnspireerde groet,

Robert J. Engel

 

Ps. Ik ben Philip Kok, CEO van The Valley, zeer dankbaar voor het gratis ter beschikking stellen van deze locatie!

Recent Posts

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

Copyright: Flickr (Ron Kerkhoven)