Workshop the halo effect

Hoe ontwikkel je een inspirerend merk?

In één dag maak je een begin met de ontwikkeling van je eigen merk en leer je een bijpassend inspirerend merkverhaal.  Daarnaast krijg je  een eerste merk-waardige kennismaking met het golfspel op golfbaan De ScherpenBergh.

Ken je ‘the Golden Bear’?

Op de bovenstaande foto zie je Jack Nicklaus. Hij kreeg de bijnaam ‘the Golden Bear’. Het is de meest succesvolle golfer uit de historie. Als 22-jarige jongen won hij al het Amerikaanse Open, een van de vier belangrijkste golftoernooien in de wereld, onder luid boe-geroep van de fans van Arnold Palmer, toen nog de grootste golfer uit zijn tijd. Daarnaast is hij met 46 jaar ook nog eens de oudste winnaar van een ‘Major. Hij won dit kampioenschap toen hij al was afgeschreven door de pers. Met zijn zoon aan zijn zijde die voor hem zijn clubs droeg.Inspirerend
The Golden Bear is een inspiratiebron voor velen. Door zijn passie, bevlogenheid en authenticiteit is hij daarnaast ook een inspirerend merk geworden. Een merk waaronder hij golfclubs, golfkleding, golfballen en ontwerpen voor golfbanen verkocht. Alles waar The Golden Bear zijn naam aan verbindt, heeft aantrekkingskracht op mensen over de hele wereld.

Het halo effect

Dit is het halo effect. Het trekt mensen aan en geeft energie. Jack heeft het, maar je hoeft er niet de beste golfer van de wereld voor te zijn om ermee aan de slag te gaan. Iedereen heeft het namelijk in zich…. Niet alleen mensen, maar ook merken. Denk aan inspirerende merken zoals Apple, Starbucks, Google, Tony’s Chocolonely en Tesla. Met Marieke Smids-De Jong hebben we een workshop ontwikkeld waarin we je laten ervaren wat het halo effect is en wat je moet doen zodat jouw merk het ook kan krijgen.

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is gericht op algemeen-, marketing-, communicatie- en hrm-directeuren die hun organisatie en merk opvallender, effectiever en inspirerender willen maken.

Resultaat

Aan het eind van de dag heb je;

  • geleerd wat het halo effect is,
  • een merk-waardige golfworkshop gehad,
  • geleerd hoe je storytelling kunt inzetten voor je merk,
  • de contouren van een stappenplan voor de ontwikkeling van je eigen merk.

Video-impressie

Bekijk onderstaande video om een beeld te krijgen van de workshop. Je ziet dat de workshopdeelnemers een golfles krijgen, de theorie uitgelegd krijgen, ermee aan de slag gaan en de inspirerende omgeving.

Open inschrijving: vrijdag 16 oktober

Voor de tweede keer organiseren Brand Angel en Stone&Sand deze workshop met open inschrijving. Deze is op vrijdag 16 oktober 2015. De locatie is Golfclub de Scherpenberg (klik hier voor de route). Het is een volle dag van 9.00 uur tot 17.00 uur. De kosten zijn 400 euro (excl. BTW) voor een volledig verzorgde dag. Je inschrijving is definitief na betaling van de factuur.

  • Heb de leuke workshop "het Halo effect" gevolgd over Branding en Storytelling; zeer de moeite waard. Robert in samenwerking met Marieke Smids- De jong - een gouden team!

    Bas Ambachtsheer
    Bas Ambachtsheer CEO Verosol
  • De workshop 'het halo-effect' die ik bij Robert-Jan van Brand Angel en bij Marieke de Jong van Stone and Sand gevolgd heb, was zeer inspirerend en motiverend. Naast het enthousiasme van Robert-Jan en Marieke en hun verhelderende ideeën, heb ik concrete handvatten gekregen waar ik op mijn werk mee aan de slag ga. En dat geeft een goed gevoel! Ik kijk uit naar het vervolg!

    Geertje van de Wouw
    Geertje van de Wouw Stafmedewerker Marketing & Communicatie Onderwijsgroep Tilburg

Over de trainers

Deze training wordt verzorgd door twee trainers, Marieke Smids-de Jong en Robert J. Engel.

Marieke Smids- de Jongmarieke smids - de jong

Marieke is storyteller, trainer en oprichter van Stone & Sand, inspiring leadership & storytelling. Ze zet de kracht van storytelling in voor het versterken van leiderschap en helpt organisaties, teams, mensen en merken bij het vertalen van een idee naar een goed verhaal.

European Excellence Award

Marieke gebruikt een unieke set aan tools en technieken, gebaseerd op wetenschappelijk (communicatie)onderzoek, storytelling en de podiumkunsten. Ze trainde bestuurders, directeuren en managers van publieke en private organisaties in het krachtig vertellen van hun eigen verhalen. Daarmee won zij de European Excellence Award, in de categorie Change Communication voor KPN. Daarnaast verzorgt Marieke regelmatig lezingen en gastcolleges. ’s Avonds staat ze het liefst zelf op de planken.

Voor meer informatie over Marieke, zie: www.stoneandsand.nl.

Start typing and press Enter to search